Rötar yapan hava yolu şirketi yolcuya tazminat ödeyecek! Tutar belirlendi

Yolcular Artık Haklarını Daha İyi Koruyabilecek!

SHGM’nin Havayolu ile Seyahat Eden Yolcuların Haklarına Dair Yönetmelik’in (SHY-YOLCU) 3. maddesinin (a) bendinde önemli bir değişiklik yapıldı ve resmi gazetede yayımlandı.

Yapılan değişiklik ile artık, uçuşların teknik veya operasyonel nedenlerle gecikmesi sonucunda yolcuların planlanan varış yerine 3 saatten fazla sürede ulaştırılması durumunda, hava yolu şirketi belirli bir tazminat ödeme yükümlülüğüne sahip olacak.

Ödeme Miktarları Belli Oldu

İç hat uçuşlarında yolculara 100 euro, dış hat uçuşlarında ise bin 500 kilometre veya daha kısa mesafedeki uçuşlar için 250 euro, bin 500 ile 3 bin 500 kilometre arasındaki uçuşlar için 400 euro, 3 bin 500 kilometreden daha uzun olan uçuşlar için ise 600 euro tazminat ödenecek.

Tazminat miktarları Türk Lirası olarak hesaplanacak ve ödemenin yapıldığı tarihe ait Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası döviz satış kuru esas alınacak.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir